Jag är Skeptisk

Det ska verkligen bli intressant att se om löftet till pensionärerna infrias. Jag har i ett tidigare inlägg berört detta ämne. Det är mycket jag inte förstår idag, "Statsminister Fredrik Reinfeldt vill satsa mer på pensionärerna." Visst har jag en förhoppning att vi kommer ta hand om dom äldre, dom som byggde upp vår välfärd. Det måste vara hemskt för den äldre genrationen att behöva se hur vi idag river sönder de dom slet för. Jag tror att tanken ifrån början var så god, men allt bygger på ärlighet. Jag tror att moralen var högre förr, jag behöver bara tänka tillbaks när jag var liten och det är inte så länge sedan.
Satsningarna ska göras på de äldre "i stället för att satsa på dem som inte jobbar." Är det inte konstigt att man måste sätta en grupp mot en annan. Vi vet att Fredrik Reinfeldt inte har så höga tankar om dom som är arbetslösa, vi har även märkt att dom som tyvärr blivit sjuka, är en grupp som han inte har mycket till övers för. Man behöver bara läsa i Svd, om den nya sjukförsäkringslagen. När man läser igenom denna, så förstår man att det kommer vara svårt att kunna visa att det verkligen är en sjukdom personen blivit drabbad av.

Jag kommer följa detta, och se om det blir någon förändring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0