Att åldras

Jag och mina väninnor brukar säga att det är ett öde värre än döden, att behöva få vård inom äldrevården. Det är inte värdigt, att få leva under sådana förhållanden, de dom har berättat gör att man känner rädsla för att bli gammal
Jag känner människor som har arbetat inom äldrevården, dom säger exakt det som står i artikeln. Jag har även hört berättelser som påminner om detta inlägg.
"Äldre i Sverige behandlas som kroppar utan integritet, utan själsliv och utan intressen. Svensk äldreomsorg påminner om när man förr opererade spädbarn utan bedövning eftersom de antogs inte kunna känna smärta."
Jag hoppas verkligen att vi får en bättre omsorg om dom gamla, för vi kommer alla att hamna där. jag hoppas genom att försöka förändra tänkandet inom äldrevården, så kanske vi så småningom kan få en bättre plats för dom gamla, men jag tänker även på dom som arbetar inom detta yrke, att dom kommer att trivas mycket bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0