Nolltolerans?

När jag läser om denna unga flicka, som först vart våldtagen och sedan mobbad för detta på sin hemskola. Då lider jag med både henne men även hennes mamma som försökte göra något åt dotterns situation, men som vanligt är det den mobbade som får byta skola förövarna går i vanlig ordning fria.
Nu kan man undra över varför denna unga dotter åker ensam till Sthlm, man måste upplysa sina barn om riskerna med att stämma möta någon man inte känner. Min dotter är idag 19 år, så jag vet hur det är att fostra en tonåring. Många fallgropar, men jag hade tur, min dotter har varken blivit våldtagen eller mobbad. Men jag har själv varit utsatt för mobbing, så jag vet hur känslan är.
Som jag ser det, har de inte hänt mycket på mobbingfronten sedan jag själv gick i skolan. Man tror i och med att de idag pratas så mycket om nolltolerans, att det borde vara mindre. Men tyvärr verkar inte läget vara så.
Hoppas denna flicka fått professionell hjälp att bearbeta sina känslor, för det är två tunga saker hon tvingats genomlida.
Jag hoppas på att hon kommer in på Fryshusets musikgymnasium, och att framtiden blir ljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0