Överklagan av jävbeslutet

Den tyska 32-åriga kvinna som misstänks för mord och mordförsök i Arboga överklagade på måndagseftermiddagen tingsrättens beslut att avslå hennes jävsinvändning.  Det var väl ganska väntat, jag tycker det är så mycket med både undersökning och rättegång, är så rent ut sagt klantigt gjord. Dels att så pass många rörde sig på olycksplatsen att ingen teknisk bevisning kunde göras. Sedan detta, att en nämndeman dels går ut till media, jag såg Kalla Fakta igår, i och med att det är en grannstad så känns det ännu mer angeläget. Det räckte väl för den stackars familjen, utan att dom anhöriga kanske måste genomgå detta en gång till och detta pga. av att en kvinna inte kan vara tyst till media!


Svd DN


Kommentarer
Postat av: Jakob

Ja tänk vad hemskt att totalt ett tiotal poliser och ambulans rörde sig på platsen innan bevis säkrades. Nästa gång tycker jag man väntar med att säkra huset så att gärningsmannen inte finns kvar, och allra helst också väntar med sjukvårdsinsatserna så att bevisen kan säkras. Allra viktigast är att anhöriga inte rör sig på brottsplatsen när de hittar familjen sönderslagen - de kan ju förstöra bevisning!



(Samtliga som rörde sig i huset innan teknikerna kom dit hade direkt koppling till den akuta insatsen, och har tydligt redogjort för hur de rört sig. Några andra alternativ finns inte. Följaktligen - noll koll hos bloggaren!)

2008-09-01 @ 17:38:51
Postat av: Maria

Svar Jakob: Jag är en lekman, jag ser och hör bara det som sägs på nyheter mm. Det är lätt att få känslan att det var alltför många på olycksplatsen. Jag tror att vi alla känner starkt för detta hemska dåd. Om jag trampat någon på tårna, så är jag den första att be om ursäkt. Vi har nog alla en önskan att gärningsmannen eller som troligtvis i detta fall kvinnan ska åka fast.

2008-09-02 @ 01:32:42
Postat av: Jakob

Jamen för tusan... Du kan väl inte häva ur dig en tirad om att den tekniska undersökningen var dåligt gjord och det var ett problem att så många rörde sig på platsen och därmed förstörde bevis, och sedan bara säga att "jag är en lekman" och "jag fick känslan att det var för många där". Det blir ju helt absurt. Kritik måste ju bygga på kunskap och fakta, annars blir den helt meningslös och bara kafferumsbluddrande. Vill man blogga offentligt om något, och dessutom får för sig att länka till DN:n artikel, då får man nog vara lite mer genomarbetad för att inte framstå som både okunnig och arrogant.

2008-09-02 @ 01:56:13
Postat av: Maria

Svar Jakob: Det var inte något jag fick för mig, det är detta som sagt på nyheter mm. Om du anser mig arrogant, får det helt klart stå för dig. Jag kan lova dig, att det är de minsta jag är. Men din ton är inte heller den bästa, jag kan som sagt bara utgå ifrån det jag läser. Det är omöjligt som bloggare att kunna allt om allting. Jag har som bloggare rätt att tala om hur jag ser på olika saker, jag är ingen journalist. Då vore det skillnad. Jag bad dig om ursäkt, om jag på någotvis skrivit något som du tagit illa upp av, för det var aldrig min mening. Mer än så kan man inte göra.

2008-09-02 @ 02:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0