Eklund en psykstörd mördare/ Ett nej är alltid ett nej

Nog är han ordentligt psykstörd, det kan vi väl vara överens om. Men jag tycker det är bra att han bedöms att vara så frisk att han får avtjäna sitt straff i fängelse. Eklunds beteende är totalt omänskligt, som jag skrev i ett tidigare inlägg sätt honom i fängelset och kasta bort nyckeln. 


DN,  Svd   Ab


Hur kan man gå fri ifrån våldtäktsdom, när kvinnan upprepade gånger sagt nej! Jag blir så förbannad rent ut sagt, varje gång jag läser om en våldtäkt där mannen går fri. Mannen säger själv, att kvinnan sagt nej två gånger och han fick bända isär hennes ben. Hur kan man då gå fri, om mannen erkänner då undrar jag i mitt stilla sinne vad det ska till för att en man så åka fast!!! Rädsla väcks inom mig, tänk om kvinnor ser det som meningslöst att anmäla när dom ser hur svårt det är att sätta fast någon för våldtäkt. Men jag hoppas att varje person som utsätts för detta hemska dåd, ska kämpa för att sådana människor ska åka fast!!!


Ab



Sen avslutar jag med några positiva rader, jag var och besökte en väninna till mig igår. Jag fick god mat, och vi hade ett trevligt dygn tillsammans. I morgon kommer mitt lilla barnbarn och sover över, så jag tror inte jag är tillbaks här igen förrän på lördag. Nu är det läggdags så jag orkar med en snart treårig liten kille i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0