Antirökpiller,ska istället testas på snusare

Ett piller som tidigare använts av rökare ska nu istället provas av snusarna. Tydligen ger denna tablett svåra biverkningar, jag har svårt att tänka mig att läkarna får speciellt många patienter när det är besvär som huvudvärk, sömnproblem och illamående depressionssymtom, självmordstankar och till och med självmord. Det finns nog inte många som är bredd att testa detta piller.
Jag har själv varit rökare, men slutade för 4 år sedan. Visst vore det bra om forskarna kom på något antirök och snuspiller. Men det får inte vara biverkningar som gör en mörkrädd


Svd ab

Kommentarer
Postat av: Karl

Ja när man slutade röka så var det jobbigt nog ändå. För övrigt så går väl många som slutar att röka på antidepressiva vad jag förståt, verkar konstigt att ta bort nikotinsuget med något som förstärker såna känslor.

2008-09-01 @ 21:57:00
URL: http://ingesnus.blogg.se/
Postat av: Maria

Svar Karl: Det var något nytt, det hade jag faktiskt ingen aning om. Håller helt klart med dig, låter som en märklig kombination

2008-09-02 @ 01:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0