Vill vi ha ett sådant samhälle

Där dom som är sjuka, står helt utanför samhället. Vem väljer frivilligt att bli sjuk? Jag blir ledsen och arg när jag läser om att 40 000 personer som idag får ersättning ifrån FK kommer att förlora den. Jag tillhör själv en av dom som är förtidspensionerad (tidsbegränsade ersättningar). Det är ofta förenat med skam, för man vill kunna bidra i ett samhälle. Att mista sitt jobb, och även sina arbetskamrater är svårt för många. Så småningom accepterar man att livet är så här, men vägen dit är svår. Nu kommer inte jag att beröras av detta, för min sjukdom och mina skador är så pass svåra. Men jag förstår att många kommer att få söka hjälp vid de sociala istället, att behöva slåss i mot systemet när du har svår värk är inte lätt.

Jag har alltid sagt att vi måste ta hand om våra barn gamla och sjuka. För vem som helst kan bli drabbad av sjukdom. Jag brukar även säga till människor att om dom har möjlighet, så ska dom skaffa en sjukförsäkring, för jag tror att om denna urholkning av systemet fortsätter så är det den enda möjlighet till ersättning. Sorligt, men troligtvis sant.
"40 000 personer som har ersättning idag blir utan, enligt färska beräkningar som SvD Näringsliv tagit del av. "
Jag har skrivit detta ur ett personligt perspektiv. Om ni vill ha mer fakta gå då in på denna sida, hon skriver väldigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0