Vill du bjuda på denna Kyckling?

Klodoppad kyckling, hör ni hur det låter. Inte speciellt aptitligt, jag skulle inte vilja bjuda på en maträtt med denna typ av kyckling i. Jag har ingen aning om det på någotvis är farligt, men för mig låter de som något som jag bör undvika. Jag har denna tanke, kommer man verkligen upplysa mig om huruvida kycklingen är badad i klorin eller inte. Sedan jag började blogga, har jag lärt mig otroligt mycket om hur mycket lurendrejeri det är med mat, vi tror att vi äter något men det visar sig vara något helt annat. Det är svårt att vara konsument.

"Sverige kan tvingas öppna gränserna för amerikansk lågpriskyckling som doppats i bakteriedödande klorbad. EU:s experter har kommit fram till att användningen inte hotar människor eller miljö, men svenska uppfödare tar avstånd från metoden. "
"Hon misstänker ändå att den klorerade kycklingen kan nå Sverige i form av lågprisimport till restauranger och storhushåll om EU öppnar sina gränser."

Vem ska vi bjuda denna kyckling på, kanske är det  våra gamla eller är det våra skolbarn som ska få denna delikata rätt serverad?

Sedan jag började blogga, har jag lärt mig otroligt mycket om hur mycket lurendrejeri det är med mat, vi tror att vi äter något men det visar sig vara något helt annat. Det är svårt att vara konsument.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0