Trippelmördaren gripen

Tack och lov, att dom fångade in Juha Valjakkala. Nu får vi hoppas att han återförs till fängelset igen."- Han försökte fly och köra ifrån polisen. Vi följde efter och efter ungefär 30 kilometer stannade han och gav upp, säger Jussi Huhtela, kommissarie vid Helsingforspolisens kommunikationscentral."

Jag skrev om denne trippelmördare tidigare  Jag tycker för det mesta att människor som visar prov på ånger borde få en andra chans. Men jag kan inte säga att det är den känsla jag haft, i hans fall. För hela hans liv verkar ha bestått av olika typer av våld.
"Gripandet gick lugnt till och Valjakkala var nykter.
- Han förhörs under söndagen och kommer sedan att föras till fängelse i Helsingfors, säger Marjatta Kaijalainen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0