Stökig Valborg

Så är det varje år ungdomarna hamnar i bråk och det är mycket fylla. Det är fruktansvärt med dessa langare. Jag såg uppdrag granskning i går på Svt, väldigt intressant program. Jag visst i och för sig att det är lätt för ungdomar att få tag i öl eller sprit den vägen, för vi har haft samma problematik i vår stad. Det vi såg på Svt, var att langningen pågår helt öppet på gatan, ingen reagerar. För mig är detta helt ofattbart.
Då är inte steget långt till Valborgs fyllan, och fylleceller för ungdomar. Det verkar vara ungefär lika i alla städer, förutom i

"I Kronobergs län har det varit lugnt, väldigt städat. Ungefär som en vanlig helg. Nästan inga högstadieelever ute. Den yngsta som tagits för fylla var nästan 20 år.

- Kronobergsmodellen har givit resultat, säger Robert Mattebo, nöjt vakthavande befäl på polishuset i Växjö.

Modellen som använts i tre år går ut på stenhård kontroll av minderåriga med sprit på stan, omedelbara beslag, uppföljningar med föräldrar och en intensiv jakt på langare. "

Det verkar gett resultat, jag tror också på stenhård koll, för vi kan inte ha minderåriga som dricker alkohol, dom har inte spärren utan dricker till flaskan är tom. Vilket i sin tur leder till magpumpning eller fylleceller.
På svt igår, så uppmanade man föräldrar att hålla sig nyktra, ja det är ett måste. För genom att hålla koll på sitt barn någon gång under kvällen, så vet vi vad som pågår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0