Ska sjuka människor få sådan makt?

Förbud att fotografera barn på allmän plats, visst kan jag förstå pappan. Men vi får inte bort pedofilerna på det viset, men jag tycker däremot inte det är ok att ta kort på ett barn utan tillåtelse ifrån föräldern. Men att attackera fotografen nej det är att gå för långt.

Det är fritt fram att fotografera små barn i en offentlig miljö.

Detta innebär att små barn kan komma att hamna på Internet och detta kan i sin tur locka fram fler sjuka människor, skriver Dan Benchetrit som vill ha ett allmänt fotoförbud på små barn.

Vi får inte se pedofiler omkring oss när vi är ute, jag är den första att tycka att dom inte borde finnas. Men jag tror inte på att låsa in barnen, vi ska skydda dom på alla sätt vi kan. Vi brukar ofta diskutera detta, från och med den dagen man blev förälder, så kommer det alltid att finnas oro för pedofiler våldtäktsmän mm. Men visst skulle man önska att världen vore snällare.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det finns kvinnliga pedofiler också.

Glöm inte det!

2008-05-22 @ 23:58:18
Postat av: Fotograf

Enl. Dan får jag inte fotografera ett barn som snattar utan förälderns tillstånd. Grattis Dan för hur du i din debattartikel beskriver vilken idioti du föreslår.

2008-05-24 @ 08:42:16
URL: http://stilbild.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0