Saknar vi empati?


Jag är väl inte så förvånad trots allt. I och med att jag läser en hel del så de har mer och  mer gått upp för mig, att det är inte alltid  det ses som en så stor våldshandling. Våldtäkt är ett enormt övergrepp imot en kvinna.  När jag har läst i olika artiklar att det är kvinnans eget fel ifall hon klär sig på ett vis som inte anses passade. När det istället  handlar om en maktdemonstration ifrån mannens sida.

"Brist på empati"

"Anmärkningsvärt är att bland kvinnor i åldern 16-29 år tyckte var fjärde, hela 25 procent, att våldtäkt inte är ett tillräckligt skäl för att få stanna. "

Jag hade i alla fall så pass mycket kunskap, att jag förstod att  våldtäkt det är ett vapen som ofta används i krig. Att skända en kvinna, är som jag ser det ofta en starkt vapen.
"TT: Hur skulle du beskriva våldtäkterna?

- Massvåldtäkter tillåts i vissa fall av myndigheterna. I andra fall till och med uppmuntras de både som en del av förnedringen mot kvinnor och förnedringen mot männen som inte kan försvara sina kvinnor. "

Läs artikeln, för då ser man hur utsatta kvinnor ofta är i krigsländer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0