Övervikt ett klimathot

Jag upphör aldrig att förvånas, vilken vansinnig studie. Om jag inte visste att det är maj månad så skulle jag tro att det vore ett aprilskämt.

"Överviktiga människor har fått ett tungt vägande skäl till dåligt samvete. Deras hull bidrar till livsmedelskrisen i världen samt den kritiska klimatförändringen."
Överviktiga behöver nog inte mer dåligt samvete än dom redan har, för många har det otroligt jobbigt. Banta då kanske vi säger, ja det är nog inte så lätt alla gånger.

"Med liknande förkrossande logik konstateras att feta människor använder transporter mer vilket ökar oljeanvändningen vilket i sin tur leder till större utsläpp av växthusgaser. Slutsats: tjockisarna bär ansvar för den globala uppvärmningen som ökar risken för naturkatastrofer som översvämningar och torka."
Jag vet inte vad du tycker, men min känsla är att det finns  viktigare saker att  forska om, när det gäller klimathotet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0