Mobbing är ett stort problem

I många av våra skolor. Mer än var femte elev känner sig mobbad. Jag läser en hel del om detta problem, vet inte om jag tycker att det hänt speciellt mycket sedan jag själv gick i skolan. Det finns mobbingrupper vilket är bra, men trots detta verkar dom inte kunna komma åt och lösa problemet. Detta måste börja i tidig ålder, vi måste lära våra barn att aldrig någonsin utsätta ett annat barn för mobbing. Nu pratar jag inte om att bli retad, det blir dom flesta. Utan mobbing det är när ett annat barn känner sig utfryst eller hotad av andra barn.

Nära sju av tio av Sveriges unga tycker att lärare och andra vuxna engagerar sig för lite mot kränkningar i skolan. Mer än var femte elev känner sig utsatt för mobbning.


Om ni är intresserade av detta ämne, så gå in och läs vad  barn säger om mobbing

"Man ska inte bedöma en eller flera personer på grund av utseende, förflutet och så vidare. En del blir mobbade för att de är nya och sånt. Men ingen vet egentligen hur de är som personer."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0