Många dieter är det

Vi får olika sanningar varje gång, det är inte lätt att veta vad vi ska äta.  Det nyaste är Dash-metoden, där sägs det att,

"Den som äter mycket frukt och grönsaker, fullkorn, baljväxter och magra mejeriprodukter löper 24 procent lägre risk att drabbas av hjärtinfarkt. Det visar en stor amerikansk undersökning. En sådan kost stämmer inte överens med den populära Atkinsdieten. "
Onekligen intressant att läsa även om jag intr, för även jag tror att vår kropp behöver frukt och grönt. Vi får nog var och en hitta ett sätt som passar var och en. För jag tror inte detta var sista gången det kom en metod eller diet. Jag har hittat mitt sätt, du får nog göra detsamma.

"De som följde Dash-kosten bäst fick också i sig mest fibrer och hade ett lågt intag av mättat fett och transfett. Livsmedelsverket betonar att Dash-dieten liknar myndighetens kostrekommendationer."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0