Lär dig tänka konstruktivt

Att leva med smärta är jobbigt, är lätt att hamna i en neråtgående spiral. Jag läste detta på AF för många år sedan. Det hjälpte mig otroligt mycket, det var i en fas när smärtan var som mest påtalig. Läkarna hade kommit fram till att ingen egentlig hjälp fanns.
Kanske kan den hjälpa någon annan på samma vi som den hjälpte mig
Att leva med smärta är svårt, det är lätt att tänka negativa tankar. Men jag vet att smärtan kan lindras något om man har ett positivt tankesätt. Att på alla sätt försöka motarbeta det onda, det kostar inget att prova. På sätt och vis kan det inte bli värre än det är eller hur?
Det jag har haft hjälp med detta sätt, är i familjesituationen för de är lätt att bli arg otålig mm. Mitt sätt är att bli rätt tyst, då vet alla runtomkring mig, att min smärta är så svår att jag inte orkar prata så mycket. Var och en måste hitta sitt eget sätt, vilket är ditt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0