Kurser för hundägare

"GENÈVE Ingen hund får skaffas utan obligatorisk kurs hur man sköter den." Jag tycker det är en toppen idé, i alla fall när du skaffar din första valp. Du behöver garanterat hjälp, jag vet när jag skaffade min första hund. Det är inte lätt, det är mycket som man inte har en aning om. Nu har vi våra valpkurser i Sverige, det skulle vara bra om den var obligatorisk. Kanske skulle vi då kunna undvika mycket lidande, för både hund och ägare. För det är inte helt lätt att fostra en valp, då kan vi behöva hjälp av lite mer rutinerade hundägare + att den lilla valpen får många kompisar att leka med. Kanske ger det blodadtand, att fortsätta med lite lydnadskurser. Jag rekommenderar alla att ta den hjälp som finns tro mig det behövs när man skaffar sin första hund.

Schweiz är redan ett av världens mest djurvänliga länder. Här bygger man särskilda tunnlar och viadukter för att grodor och igelkottar ska kunna passera stortrafikerade vägar, och hundägare som tar med sig vovven på restaurang är inget konstigt. Den nya djurskyddslagen, riktad till husdjursägare och uppfödare, ska göra djurlivet ännu drägligare.

Att vara djur i Schweiz måste vara ett drömsenario.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0