Förskolärare tillät barn mobba

Det är precis så jag ser det, mobbing vilket slag det än må vara får inte förkomma.

"En förskolelärare i USA lät barnen rösta ut en 5-årig pojke från sin förskoleklass. Alex Barton, som lider av autism, fick stå framför sina klasskamrater där var och en fick berätta vad de ansåg om honom. Händelsen upprör nu allmänheten i stora delar av USA. "

Förstår mycket väl, att människor reagerar på incidenten. För tanken hos alla blir väl, detta skulle  kunna hända mitt barn.  Man känner så klart stark medkänsla, med den lilla 5-åringa pojken.
Om nu Alex inte kunde gå i den förskolan, ska föräldrar kallas in, och bli informerad om, att pojkens beteende ger samarbetssvårigheter i klassen. Men detta, att låta varje barn få tala om vad dom tycker om Alex, hur kan detta tillåtas? Jag skulle inte vilja ha mitt barn hos den förskolläraren. Hade detta hänt någon av mina flickor, ja det vill jag inte ens tänka på. För om det är något jag verkligen är starkt i mot så är det mobbing. Jag pratade med mycket om det med mina barn, både om att man aldrig fryser ut någon eller på något annat sätt skadar ett annat barn. Men vuxna som beter sig så, ja jag vet inte vad man ska säga, hon borde definitivt inte fortsätta undervisa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0