Förnya oss

Tror jag vi måste göra. Det engagerar många däribland mig själv, men jag tror att vi behöver lite ytlighet. Det finns så mycket som är tungt så vi behöver något som melodifestivalen, som lättar upp. Jag tror på det Bert Karlsson skriver, införa "deltävlingar i den europeiska tävlingen: en Nordengrupp, en Baltikumgrupp, en väst- och en östgrupp. Tre vinnare från varje ... tolv länder i finalen. 25 bidrag är alldeles för mycket. " Dels skulle det bli mer likt den Svenska modellen, med deltävlingar som skulle göra att vi fick höra låtarna flera gånger. Sen det viktigaste att Finalen inte vore så utdragen. Om det skulle gynna Sverige mer har jag ingen aning om, men däremot tror jag att vi skulle tycka det var roligt att följa artisterna, fram till finalen. Bard skriver om att vi måste förnya oss, han har säkerligen helt rätt. Jag har tänkt i årets deltävlingar, att de är dags att släppa fram våra yngre förmågor och deras typ av musik.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0