För vi har tagit studenten

Så kommer min yngsta dotter att sjunga nästa torsdag, min dotters student kommer inte att kosta oss pengar vi inte har. Hon ville bara att dom allra närmsta + en kompis, som tar studenten på fredagen skulle vara med att fira på hennes egna alldeles speciella dag, Linnéa har aldrig varit mycket för stora sällskap. Så det blir en relativt billig dag, i alla fall när jag hör om vilka mottagningar vissa ungdomar kommer att ha. Det blir lite lättare förtäring, och så klart studenttårta till kaffet. Sedan kommer ungdomarna att åka vidare för att fira med sina vänner. Däremot har vi lagt en del pengar på hennes studentpresent, något hon kommer att behöva till hösten. Då hon förhoppningsvis kommer in på högskolan.
Jag fattar inte varför man lägger ut pengar man inte har, att ta lån för att fira en student låter inte klokt. Min äldsta dotter tog studenten för 10 år sedan, då var vi fler men ändå höll i oss inom dom ramar vi tyckte vi hade råd med. Det blir inte mer skoj för att det kostar mycket pengar.

"Gucci och slottsmiddagar. Det är lyx som gäller i år, skriver en student när läsarna berättar om studentfirandet i sin familj. "
Om man har dom pengarna spelar de väl ingen roll, men att ha stora fester för att bräcka varandra det förstår inte jag. Vad spelar det för roll vad andra har för typ av fest?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0