Fenomenet Zlatan

Att ha kapaciteten när det behövs, det är väl att vara en stjärna.

 " Guldet var halvvägs till Rom och Zlatan Ibrahimovic satt på bänken. Då byttes svensken in - och sköt guldet till Inter med två mål på 17 minuter. "
Jag har inte speciellt mycket intresse när det gäller fotboll, jag har däremot en dotter som är helt fotbollstokig. Hon bara väntar på att EM ska börja. Hon gillar även Zlatan, så jag har uppdateras hela tiden.
Visst är det många som haft mycket att säga om Ibrahimovic , speciellt om hans lite kaxiga attityd. Men det kanske är den som gjort honom till den duktiga fotbollsspelare han idag är vem vet. I vårt land vill vi gärna ha hjältar men dom får inte ha attityd, men människor är olika så länge man inte är elak är det väl ingen fara. Om man nu är duktig, så ska man väl kunna få säga det eller hur?

79:e minuten. Interbacken Douglas Maicon leker expresståg längs högerkanten och smeker med känsla och precision in bollen mot bortre stolpen. Där dyker Ibrahimovic upp och stöter med kraft in 2-0 på volley.
I det ögonblicket slaktar 
Zlatan  Ibrahimovic ett illasinnat rykte:
Det som säger att han inte avgör viktiga matcher."


"- Jag tillägnar denna seger tidningen Corriere dello Sport, sa Zlatan intervjuad i italiensk tv direkt efter matchen.

Varför det, undrade tv-journalisten?

- Ni snackar, jag
spelar!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0