Felaktig betygsättning

Jag vet inte riktigt hur skolvärlden är i dag, det underlag jag har är att min äldsta dotter är gymnasielärare. Min yngsta dotter går sista året på gymnasiet, det jag har sett är att hon kämpat hårt för sina betyg.

"Elever löper stor risk att få orättvisa betyg. Godkänt på en skola hade kunnat bli Väl godkänt på en annan. Godtycket beror på okunskap, missriktad välvilja - och pengar. "

Det får naturligtvis inte ges felaktiga betyg, men jag tror att det är en krånglig betygskala. Att uppnå målen som det heter, min yngsta dotter har i bland fått förklaringar som varit luddiga. I alla fall som jag har förstått det.
Men som sagt jag har ingen direkt insyn i detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0