Dyrare mat

Att maten höjts med 7% märks, jag har tänkt på de ett flertal gånger när jag handlat.  På Ab finns det tips på hur man drygar ut, för att sänka konstanden.

Världens matpriser skjuter i höjden.

Också Sverige påverkas.

På ett år har priserna höjts med sju procent.
Jag tycker det är fruktansvärt med en höjning på hela 7%, jag har ingen aning om hur mycket människor fått i lönehöjning men skulle inte tro det är 7%. Många med mig som är sjuka, har våra pengar utan en höjning precis som pensionärerna. För oss är det kännbart, maten måste vi ha så det är svårt att spara där.


Kommentarer
Postat av: Kaj

Sluta gnälla!..

Ni röstade borgerligt

Ni kommer att lipa självklart ..

Skräckfilm har precis börjat

2008-05-14 @ 15:16:34
Postat av: Maria

Svar: Jag tycker att alla är i sin fulla rätt, att ifrågasätta dom besluts som tas. Det oavsett vad man röstade på

2008-05-14 @ 17:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0