Draft: Jag skrev ...

Jag skrev om detta i ett tidigare inlägg, det var det här jag pratade om. När sorgen blir till ett allmänt samtalsämne, när gemene man ska bedöma, om det är rätt eller fel att sända begravningen på tv.
På lördag direktsänder Sveriges Television Engla Höglunds begravning, ett beslut som har mött hård kritik. DN har träffat programdirektören Jan Axelsson för att höra SVT skäl till att sända

Englas Mormor, skriver i ett öppet brev "Undra på att världen ser ut som den gör, med så många människor som orkar vara så negativa i denna svåra stund." Jag tror inte detta handlar om att människor är negativa, när man blir en offentlig person, eller när som i detta fall, en begravning blir till ett tyckande. Jag önskar SVT sagt nej ifrån början, då hade familjen inte behövt känna den här smärtan. För tro mig, jag tror ingen av oss på något vis velat såra familjen. Vi känner alla med dom i denna svåra stund.
Förhoppningsvis så lär vi av detta, att i framtiden värna om människors integritet i en stund som denna.


Kommentarer
Postat av: Erik

Min fru och lilla dotter dog en gång i en olycka som jag får bära med mig ensam genom livet.Inte ett ljud om detta mer än en notis längst ner i en tidning när det hände.Varför är vi så olika som människor.Var mina anhörigas död inte värt denna uppmärksamhet som dessa människor tycks söka efter.En sorglig värld som jag för länge sedan insett sanningen om.

2008-05-09 @ 15:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0