Barnmorskorna

Vilket underbart program, känner att jag bara måste blogga om detta. Jag älskar att se dessa lyckliga föräldrar och deras lilla baby. Det är många år sedan jag själv fick mitt yngsta barn nämligen lite drygt 18 år, men jag får lite av den känslan i mig, när jag ser programmet. Det är så speciellt att föda barn. Nu är det bara två program kvar, och jag ser framemot dom båda, jag tycker det är intressant att få se hur arbetet fungerar. För det har man ingen aning om, det är inget man funderar på när man ligger där med värkar.
Jag känner även igen den känsla man får till "sin" barnmorska, när jag fick mitt äldsta barn för 29 år sedan. Hade jag oturen att hamna i ett skift byte. Så sista timmen fick jag en annan barnmorska. Det gick naturligtvis bra ändå men är inte det optimala.
Med min yngsta dotter, hade jag istället turen att få ha samma barnmorska under hela min förlossning, och det gjorde att jag kände samma känsla som jag ser kvinnorna och även vissa av männen känner till "sin barnmorska.
Om ni har missat, detta underbara program så passa på att se dom som är kvar.

image29


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0