Barnens sparpengar

Jag trodde vi skulle uppmuntra barnen till att spara, det är mycket lättare att lära sig ekonomi i tidig ålder.

Då man lär barnet att spara pengar i en spargris, och sedan  gå till en bank och växla in dom. För att kunna köpa sig en sak man fått längta efter. Är som jag ser det, ett ypperligt sätt  att lära sig pengars värde.  Det kan kännas väldigt speciellt när man är  liten. Många av oss som växte upp på 60-talet, kommer säker ihåg sparbössan vi gick med till banken för att tömma. Att ta betalt, ja jag vet inte vad jag ska säga.

Jag gillar inte avgifter, jag gillar definitivt inte att barn ska få betala en avgift, för att växla in lite småpengar.

Rekommendationen att spara i fonder, hur kan någon ge en sådan kommentar till två flickor med varsin spargris?

"Att tömma spargrisen på banken kräver tålamod och planering. Glöm växlingsautomater och insättning på studs. Spargrisar har funnits i Sverige i flera århundraden. Rosa, vita eller mönstrade finns de i var och vartannat hem. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0