Att värna om de svaga


Marcus Birro: För vilka är vårat trygghetssystem egentligen till för?

Vi är många som tagit striden. Vi är många som faktiskt försökt göra våra röster hörda, som tagit vår medborgerliga plikt och rättighet på allvar och faktiskt försökt protestera mot en ny obarmhärtig tids skoningslösa människosyn.

Han säger de många tänker, Marcus Birro. Men inte säger, vi måste värna om dom svaga i samhället. Vi vet aldrig hur livet ter sig, det händer mycket under en livstid. Alla kan vi bli sjuka eller arbetslösa, då ska vi väl i alla fall ha rätt att leva ett människovärdigt liv. Jag gör det, jag hade turen att ha en relativt  bra lön, så jämförelsevis har jag det bra mot många av mina medsystrar som haft ett lågavlönat arbete. Jag har väninnor som inte har en bra levnadsstandard, dom lever ur hand i mun.  Så jag har på nära håll sett, hur besvärligt livet kan bli vid en sjukdom. 
Marcus artikel är läsvärd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0