Att skänka en tredjedel av sin lön

Jag är den första att vara skeptisk, när jag hittar denna artikel. För jag har läst så mycket om denna kvinna, kanske för att hon drar blickarna till sig, vare sig man är man eller kvinna. Men när jag läser om hennes engagemang i tredje världen. Angelina Jolie skänker en tredjedel av sin lön. "Inga andra filmstjärnor skänker lika mycket pengar till tredje världen som fyrabarnsföräldrarna Brad Pitt, 44, och Angelina Jolie, 32.

Deras deklaration visar att de under tolv månader gav bort 51 miljoner kronor. "
Det tycker jag är beundransvärt, för när det är sådana summor kan dom verkligen göra nytta. Vad du än tycker om denna kvinna, läs artikeln för den är intressant, jag kommer inte ha samma uppfattning som jag hade innan om Brad Pitt och Jolie. Att kunna sätta in hjälp på dom ställen det verkligen behövs, måste kännas otroligt bra. Sen att jag inte alltid har samma uppfattning som denna kvinna när det gäller moral det är en annan sak
Vi måste alla försöka hjälpa, för även om vi så klart inte kan sänka dessa summor, så finns det säkert lite vi kan undvara.




 


Kommentarer
Postat av: natalie

hihi japp:) ha en bra dag!

2008-05-14 @ 12:16:55
URL: http://capnsugar.blogg.se/
Postat av: Michael Lundahl Karnerfors



För att modifiera ett stående uttryck:



"Morals are like arseholes: everybody's got one. What makes yours better than mine?"



Så vad gör Angelina Jolie's moral sämre än din?

2008-05-14 @ 15:59:44
Postat av: Maggisen

Hur vet du att du inte instämmer med hennes moral? Känner du henne eller bygger du din uppfattning på medias vinklade reportage?

2008-05-14 @ 18:50:51
Postat av: Maria

Eftersom ni är två som skrivit ungefär samma inlägg. Här är mitt svar: Jag är helt i mot droger, vilket hon använt ett flertal. Jag tycker att var och en får ha vilken sexualitet som helst. Men jag kan inte förstå syftet med att lämna ut det till tidningar. För när det finns barn, så tycker jag att man måste tänka sig för. Som du ser, hon och jag har inte alls samma takesätt. Men som jag skrev, om detta passar henne så ok.

2008-05-14 @ 19:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0