Att gå över gränsen

Läser idag om pappan som inte klarade av stressen, när hans babby son skrek.

"Ola hade vyssjat Anton i över en timme. Sjungit. Försökt mata honom med nappflaskan.

Han tyckte att sonen skrek åt honom. Att han inte dög. "
Att inte orka med den stress det kan vara med en skrikande baby, jag vet hur jobbigt det kan vara. Min yngsta dotter hade kolik, och skrek i stort sett mellan 22.00 och 04.00, att det på många sätt är både tröttande och stressande. Men jag hade den spärr dom flesta föräldrar har, den spärren hade inte denna pappa. Han vart av hovrätten dömd till samhällstjänst. Jag tycker det är bra, att mamman till pojken idag  när sonen är 4 år, låter pappan ha kontskt. För ett barn behöver båda sina föräldrar. På många sätt en hemsk läsning, men det förekommer så är bra att de ämne tas upp.


Spädbarn löper större risk att misshandlas än äldre barn. Oftast genom att de små barnen skakas. Nyblivna föräldrar måste informeras om riskerna. Det skulle rädda många barns liv. I Sverige blir många barn slagna, trots att det är förbjudet. Det vill Rädda Barnen ändra på, därför behövs ditt stöd.

Sms: 72 950: Ord "FÖRÄNDRA". Talong: PG/BG 902003-3: Märk "Förändra". Hemsida: rb.se

Hit kan du vända dig

  Rädda Barnens föräldratelefon har öppet: Mån 12-20 Tis-fre 18-21 Lör-sön 13-16. Telefonnumret är 020-786 786.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0