Att ta ansvar

För det man gjort, jag tycker det är bra att 16-åringen, får ta ansvar för sin handling. Nu har vi ännu inte sätt vad det kommer att handla om för summor. Jag vet inte om syftet var att bränna ner badhuset, visst dom var unga. Men i den åldern, tycker jag att man borde veta vad eld kan ställa till med. Visst kommer flickan vara skyldig en hel del, ja om det nu blir runt 400000 k.  Skadestådet på 32 miljoner, kan jag aldrig tänka mig att hon får betala. Jag kan inte så mycket i detta ämne. Men jag skullle tro att det kan bli runt 400000 och dom 150 timmarnas samhällstjänst, och som jag ser det är väl detta ett rimligt straff till en 16-åringen för allmänvårdslöshet.

"En 16-årig flicka döms nu av Östersunds tingsrätt för att ha anlagt branden som totalförstörde badhuset i Brunflo i juni förra året. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0