Zlatans problem med pressen

Jag skrev igår, att min kunskap var dålig då det gäller fotboll, men jag kunde ändå inte låta bli att skriva om "våran" Zlatan igen. Jag fattar inte varför det blir sådant ståhej så fort han säger något. Måste man analysera allting? Varför får man inte säga vilka killar man vill ha med på planen? Det är inte Zlatan som tar ut laget, så jag kan inte förstå varför det spelar roll. Jag skulle gärna vilja få en förklaring, för min undran är stor.
Jag såg en dokumentär på tv3, om Zlatan Ibrahimovic . Det var Renée Nyberg, som hade varit med honom några dagar. Var otroligt intressant, att följa Circus Zlatan som programmet hette. Han är en kille som tycker saker, och varför ska vi inte få göra det. Att tycka att man är bra, när man dessutom är det kan det vara fel?
Jag fick ett intryck av en man, som gärna hälsar på ungdomsklubben där han själv började. Att han är otroligt mån om sin familj. Visst är han lite kaxig, men jag vet mig stör det i alla fall inte.
Vi får se hur långt Sveriges lag går, ni fotbollstokiga väntar väl så klart på Sveriges första match.

"- Jag har känt mig missförstådd under hela min karriär. "
Zlatan och pressen, om jag har förstått detta rätt. Så lär det inte bli lätt att få en intervju med honom om han inte är tvungen förstås


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0