Vi måste ta detta hot på allvar


Läs denna blogg, det är Nanny-Maja och Sven är två ungdomar. Som är på WWF klimatexpedition till Svalbard. Väldigt intressant att läsa om deras äventyr, att få se en isbjörn i sin naturliga miljö förstår jag är en aha upplevelse.
"Istäcket över Arktis är på väg mot nya bottenrekord. Nordpolen kan bli isfri redan nu i sommar - för första gången på åtminstone hundratusen år. Vid Svalbard har iskanten redan dragit sig tillbaka norr om ögruppen. "
Jag läser även Wadström inlägg om klimathotet, det är verkligen en intressant läsning. Jag fick veta massor som jag inte hade en aning om. Känner verkligen att jag har alldeles för dålig kunskap i detta ämne. Men jag tänker ta reda på, och lära mig mer om detta
Hur fort kommer isen att smälta, vad kommer att hända klimatmässigt. Jag vill gärna att mina barn och barnbarn ska växa upp i ett normalt klimat."- Arktis kan återhämta sig, men det fönstret håller på att slå igen. Det finns fortfarande tid att göra något, men det måste ske nu, säger Neil Hamilton som är ansvarig för WWF:s arktiska program. "
Varför tar vi inte detta hot på allvar, jag är så klart inte bättre än någon annan. Jag har t.ex. bil, och det är ingen miljöbil. Jag ska verkligen tänka på det den dagen jag byter, för vi måste i alla fall försöka göra något eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0