Rektor gav honom sparken, för hans medverkan i ett hårdrocksband

Om nu skolan har hårda moraliska regler, borde man väl informera om dessa redan vid anställningsintervjun.
"Enligt Emil Koverot sa rektorn att det fanns kollegor som var med i Pingströrelsen och de skulle inte tolerera Emils musikstil. "
Om jag förstår saken rätt, så upplyste Emil Koverot Rektorn om sitt intresse för hårdrocksmusiken och vilken typ av rockmusik hans band spelade. jag tycker att det borde i ärlighetens namn, vara så att Rektorn eller någon som har hand om dessa uppgifter innan en anställning ser efter om denna person passar denna skola. För vem skulle vilja råka ut för, att få en fast anställning.Sen lika fort vara utan arbete,

"- Jag hade ju fler jobb på gång. Det var det värsta. Och jag hade sagt upp lägenheten. Men samtidigt är det bättre betalt i telekombranschen än vad det är som lärare. "
Jag kan förstå den irritation Emil känner, för hade han dessutom andra som var intresserad av hans kunnande. Då skulle nog vem som helst, vara arg.
"Metta Fjelkner, Lärarnas riksförbund
- En lärares framtid ska inte vara beroende av hur en enskild rektor gör. Om den här läraren hade fått jobbet och då begått ett fel då är saken annorlunda. Men här har vi en ung människa som blir underkänd efter fyra års studier, vilket jag vänder mig starkt emot.
Jag hoppas att Emil Koverot, så småningom hittar ett annat lärarjobb. för vad vi gör på vår fritid, säger inte så mycket om hur vi sköter våra arbeten.

Ab, Ab, Svd, Ab.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth Thun

Den här makten har dom tyvärr.Rektorer idag har blivit satta över rättsystemet,som enskilda personer att bestämma.Även då domstolen slagit fast att anklagelser mot lärare är enbart falska fortsätter de att avstänga resp. avskeda på löpande band.Samhället saknar organ för att motverka detta fenomen som började 1993.

Det borde naturligtvis inte vara på det viset.Det förstår alla med demokratisk syn på tillvaron.Lärarnas riksförbund är bättre än lörarförbundet där rektorer och förskolelärare är de dominanta och fick rösta för avreglering efter att ha mutats.LR:s medlemmar däremot fick inte rösta,för då skulle det sett annolunda ut.Men inget görs mot detta fenomen som artikeln tog upp.

2008-06-25 @ 09:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0