Ungas Alkoholvanor

Ab, artikel om Evelina 19år, och redan alkoholist, är gripande men inte speciellt förvånande. För dom ungas alkoholvanor är inte normala, många börjar som Evelina i tidiga tonår. Sedan fortsätter dom på detta sätt i både högstadiet och gymnasiet. Vissa klarar av att ha kontroll över konsumtionen, sen är det vissa som denna tjej som faller igenom. Där blir flaskan är deras bästa vän."Tusentals unga har problem
Allt fler unga blir alkoholister. - Det handlar sannolikt om tusentals ungdomar i Sverige med de här problemen, säger Stefan Sparring, överläkare på Maria Ungdom. "
Jag har en dotter i övre tonåren, och jag har märkt hur mycket festande de är. Nu har jag fått min dotter att lyssna, och ta till sig mina argument. Men jag vet många av hennes vänner, som dricker varje helg.
Under studentveckorna, var det så gott som varje dag, under en längre tid.
Jag känner  medlidande med Evelina, och hoppas verkligen att hon kommer tillrätta med sitt alkoholberoende. Tjejen har hela livet framför sig, alkohol är bara en illusion av välbefinnande. I slutänden, finns det bara ångest och smärta.
De jag kan se, är att hon idag lever tillsammans med en pojkvän som hon ser ut att må bra tillsammans med. Kanske kan det så småningom stärka Evelina i hennes beslut att avstå alla former av alkoholförtäring.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Hej!



Dina ord värmde.



MVH Evelina Axelsson,

2008-06-23 @ 22:27:34
URL: http://evelinaaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0