Ta alltid med dig ditt leg

Annars kan det gå för dig, som det gjorde för en 30-åring och hans pappa. Visst är det väl bra, att kassören kollar så att ungdomar verkligen har åldern inne för att köpa öl. Men ja kan inte låta bli att skratta, när man som 55-åring inte är betrodd för att köpa några lättöl.
Det väcker minnen,
Min f.d. man, var på systembolaget. Han var då 34 år, och kassörskan frågar om leg. Min f.d. man, log och sa det får du så gärna. Den unga kvinnan rodnade när hon såg i vilken ålder hennes kund hade.  Min f.d. man hade ett leende på sina läppar när han gick därifrån.
I sanningens namn, så hade han ett i ungdomligt utseende.
Vi är säkert många, som har något liknade i vår minnesbank.
Ab


Kommentarer
Postat av: BW

Dock så finns det ingen lagstadgad åldersgräns för att få köpa lättöl, så vette tusan vad problemet var egentligen...

2008-06-24 @ 15:30:05
Postat av: Maria

Svar: BW Precis vad jag tänkte, men jag var ändå osäker. Kanske var folköl, och tidning har uppfattat fel?

2008-06-24 @ 18:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0