Skillnad mellan man/kvinna

Jag vet inte men för mig känns denna studie rätt så självklar, att fler män än kvinnor ägnar sig åt att köra bil är för mig inte speciellt konstigt. Dom flesta singelkvinnor har inte inkomst för att äga en  bil.
Att kvinnor gillar shopping, ja det vet väl alla. Jo då, jag vet att det även finns män som är roade av att köpa kläder men dom är få.

Att kvinnor också är mer miljömedvetna, är för mig också rätt självklart. Det kanske kan ha att göra med att vi tänker på dom efterkommande, att de ska finnas en värld att leva i även för barn och barnbarn. Nu menar jag inte att pappor inte bryr sig, men singelkillar nej jag tror inte dom tänker så mycket på barn och barnbarn. Jag kan så klart ha fel men de är vad jag tror.

"De största skillnaderna i mäns och kvinnors energiförbrukning finns inom transporter, hälsa och sjukvård, kläder och förbrukningsvaror, utemål- tider, alkohol och tobak. "
Som sagt rätt självklara saker i alla fall för mig, men lite kul ändå med studier. Att se det svart på vitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0