Rösta nej inte populärt i (fp)

I  Alla fall enligt

"Camilla Lindberg (fp) var tidigt kritisk till FRA-lagen.

Hon uttryckte sina tvivel och sa att hon skulle rösta nej.

Då blev hon hotad av kollegor. "

Jag har tidigare skrivit om makten för maktens skull, om du inte har friheten att säga nej till ett förslag du inte kan stå bakom då är det väl verkligen något som är riktigt fel. Camilla Lindberg berättar öppet i en intervju i ab, om sättet hennes kollegor bemött hennes motstånd till FRA-lagen.

"- Det är onödigt att bete sig så barnsligt. Det hjälper inte att säga att jag inte kommer ha några kompisar kvar. Jag vill hellre prata som en vuxen människa om varför jag känner så starkt för ett nej, i stället för att bli behandlad som ett barn och att folk kommer med tomma hotelser, säger hon. "
Ett vuxet sätt, är för mig att respektera andra människors åsikter, vare sig jag sympatiserar med dom eller inte. Är våra politiker vuxna? Om vi inte är beredda att höra andra människors åsikter i dom egna leden, är frågan om vi lyssnar på människor ute i samhället.  Är det rätt, att försöka skrämma människor till tystnad?
"Svikare" och "hycklare". Så kallades dem som tvivlade inför att rösta igenom FRA-lagen. Påtryckningar som gjorde det svårt att våga stå för sina egna åsikter. "
Hur ska unga våga söka sig till politiken, eller måste du vara lika hårdhudad som en elefant för att klara av att arbeta inom denna sektor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0