Jag blir bara trött

"Björn-Åke, 59, isolerad på sjukhuset - nekas pengar från arbetsförmedlingen" Om en person ligger isolerad, hur sjutton ska han då kunna komma in personligen till a-kassan? Trots att hans sambo sedan 30 år, åkte in med ett läkarintyg så ville inte handläggaren acceptera detta

"- Handläggaren sa att vem som helst kunde ha skrivit intyget, säger Björn-Åke Pettersson. " Så nu tror man inte på ett läkarintyg, det är väl i alla fall enbart läkare som ska skriva sådana mig veterligen. Jag blir så trött, var finns medmänskligheten är den helt borta i vårt samhälle. Jag kan mycket väl förstå att det kanske inte bara går att ringa, om det nu är så att det krävs att personen ifråga är fysikt närvarande. Men om en läkare skriver ut ett intyg, och dom ändå inte vill acceptera detta ja då undrar jag vad det är för fyrkantiga regler?


I det nya tuffa Sverige är medmänskligheten satt på undantag. Visst ska man söka jobb om man är arbetslös, vi måste ha fler som jobbar än som är arbetslösa och sjuka. Det tror jag att vi alla förstår. Visst ska vi få bort fuskarna, för klart vi vet att människor fuskar. Men någonstans har det gått fel

"Reglerna blev dogmer, doktriner som ska tillämpas till varje pris. Oavsett om de är rimliga eller inte. "

"En bekant drabbades nyligen av bröstcancer. Tre veckor efter operationen skulle hon vara sjukskriven medan såren läkte. Men sedan var det slut. Fem veckors strålbehandling skulle genomföras medan hon jobbade. Är det rimligt? "
Vi måste ställa oss frågan är det ett sådant samhälle vi vill ha, där dom sjuka inte har mycket till värde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0