Införs betyg ifrån 7-års ålder

Till hösten kommer dom yngsta barnen, att få betyg. Det är för föräldrarnas skull säger Jan Björklund (fp). Jag tycker detta påminner om 60-talets skola, min generation fick betyg, och det var för många katastrof. Att bli utdömd redan som 7-8 åring! Idag har det mer varit uppbyggt på omdömen, jag tror det är en väldig skillnad. Så för mig är detta ofattbart, jag är glad att mina döttrar är vuxna. Men lider med dagens föräldrar, som ska behöva vara med på dessa samtal.
Varför kan politikernas samarbeta över blockgränserna, det är viktigt med en bra skola. En skola som stimulerar barn och ungdomar till lärande. Jag detta är vanvett, jag vet jag växte upp med en sådan skola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0