För lite kött i korv

Som serveras till vuxna och barn, jag blir enormt irriterad när jag läser sådana artiklar. Det är viktigt att våra barn, får en nyttig kost. Alla vet vi väl, att dom flesta barn gillar grillad korv mer än kött. Så oftast är de vi ger till dom unga, då tycker jag att vi ska kunna lita på att den innehåller mer kött än vatten. 

"Tänk på vilken grillkorv du lägger på gallret.

Vissa sorter innehåller mer vatten än kött"

I och med att jag läser mycket, har jag upptäckt att de är mycket fusk när det gäller mat. Detta har gjort att jag blivit mer uppmärksam på, att t.ex. titta efter köttmängden i korv. Men de är kanske inte alla som varken har tid, eller lust att springa runt i en butik. För att kolla, vad det är för tillsatsämnen, hur mycket kött det finns i korven. Om det tillsätts vatten i fryst kyckling mm. Vilken arbetande barnfamilj har tid med sådant? Ska vi verkligen inte kunna lita på, att det är bra varor vi köper till våra barn och barnbarn i butikerna?  
Ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0