Då var det dags igen

Ännu en hund dog pga. av att ägaren lämnade den i bilen, att man inte förstår att ett djur inte klarar av att sitta i en bil när temperaturen ligger runt 25gr. "Jag hämtade vatten och de försökte kyla med blöta handdukar runt kroppen på hunden" Varje år är det samma sak, det är verkligen djurplågeri man borde som hundägare söka information om hur man bäst tar hand om en hund. Eller som jag skrev i ett tidigare inlägg, ha obligatorisk kurs för nyblivna hundägare. Då kanske vi skulle slippa läsa om hundar som får värmeslag och dör i bilar mm.
Jag har haft hund sedan jag var ca 25 år, jag gick valpkurs och lydnad läste även hundböcker och fick därigenom den information jag behövde. Så för mig är det så svårt att förstå att man skaffar djur utan att läsa på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0