Centerns kommunikationschef misstyckte om en bloggares inlägg

Förstasidesnyhet på DN idag, är "Journalisten och debattören Richard Slätt bad i sin blogg Rätt & Slätt åtta namngivna borgerliga riksdagsledamöter dra åt helvete. Detta i onsdags efter att de röstat ja till den nya, hårt kritiserade FRA-propositionen.

"Till er vill jag nu säga följande: Ni kan dra åt helvete!", lyder reaktionen från inlägget den 18 juni."
Ibland tror jag att människor behöver tala klarspråk, för att få folk att förstå vilken besvikelse det kan vara. Det gjorde Rickard Slätt, han kände tydligen många av dom borgerliga ledamöterna personligen, "i ett par tidigare inlägg har han också varnat för att han skulle vända sin vrede mot dem om de ställde sig bakom regeringens förslag. Den här tonen gillas inte av centerns kommunikationschef Lena Forsman."
Lena Forsman, har vänt sig till Slätts arbetsgivare Strix, och påtalat språket han använt i sin blogg. Ja tydligen gick inte Henrik Stenlund, på samma linje. Vi har yttrandefrihet i landet, och det är många som är i mot FRA förslaget.
Det går tydligen en tråd genom bloggvärden, Svart Måndag. Ni kan läsa mer om denna på Swarts blogg,  det känns verkligen bra att människor reagerar. Vi kan inte vara som en skock får, som accepterar ett förslag som är helt uppåt väggarna.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag tycker att de debattörer som kommer med personangrepp och t.o.m hot mot enskilda ledamöter i riksdagen, på bloggar och via mail, skall skämmas! Här pratar man om FRA som ett hot mot demokratin och sen använder man själv odemokratiska metoder.

2008-06-21 @ 19:51:00
Postat av: Maria

Svar: Fredrik, jag skulle själv inte gjort så. Det går att använda språket på ett korrekt sätt, och ändå få fram sitt budskap. Men jag tycker att Lena Forsman, borde personligen pratat med Rickard Slätt. Att vända sig till hans arbetsgivare, är för mig inte rätt sätt att lösa problemet på.

2008-06-21 @ 21:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0