bögar en hel del gemensamt med heterosexuella kvinnor

"Svenska forskare har hittat det hittills bästa beviset för att det finns skillnader mellan hjärnorna hos homosexuella och heterosexuella personer. De homosexuellas hjärnor påminner mer om det motsatta könets."
Jag tycker inte det spelar någon roll egentligen hur det ligger till. Men som vanligt så har jag ett stort intresse av människor, så jag skulle ljuga om jag sa att denna artikel inte fångade mig. Kanske handlar det som det mesta om arv och miljö, jag vet faktiskt inte. Men kanske lär jag mig förhoppningsvis något nytt. Jag har alltid haft en önskan efter en homosexuell kille som kompis, jag har en väninna som hade det. Måste erkänna att det inom mig, alltid fanns en vis avundsjuka. Hon lärde känna honom i vuxen ålder, och berättade om hur accepterad hon kände sig bland hans vänner. Samt hur roliga och delvis annorlunda deras fester var, men en massa skratt men framförallt glädje. Jag skulle följa med en gång, på Pride festivalen men tyvärr låg jag i 39 graders feber.
 

"Enligt analyserna har både heteromän och lesbiska lätt asymmetriska hjärnor där höger hjärnhalva är något större. Övriga hade symmetriska hjärnor.

Forskarna mätte också blodflödet till en hjärnstruktur kallad amygdala, huvudrollsinnehavare bakom känslor som rädsla, skräck och vrede. Kamerabilderna visade hur amygdala stod i kontakt med övriga delar av hjärnan. Även i detta avseende hade bögarna mer gemensamt med de heterosexuella kvinnorna"

Hoppas ni finner artikeln lika spännande som jag gjorde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0