Baby-komplott på amerikansk småstadsskola

Ja vad ska man säga om dessa unga tonårs tjejer som kanske skaffar dessa små i någon form av protest i mot att skolan inte fått dela ut gratis p-piller till dom unga. Eller kan detta vara en vanlig ungdoms protest i mot det strikta liv, dom tvingas att leva?

"Någon riktigt bra förklaring till pakten verkar inte finnas. Möjligen kan en del av svaret ligga i att staden Gloucester är starkt katolskt präglad. I de lokala tidningarna har debatten om gratis p-piller till skolflickor rasat länge, men motståndet är starkt. I maj sade skolläkaren och en skolsköterska upp sig i protest för att de hindrats från att dela ut p-piller utan föräldrarnas tillstånd."
Oavsett vad det var som gjord att dessa unga flickor vart gravida, så kommer det att födas sjutton små barn, som dessa unga tjejer ska ta hand om. Jag hoppas verkligen, att deras föräldrar finns som hjälp, för det är många gånger svårt att förstå att en liten söt baby, kräver en hel del. Att vara barn och fostra ett annat barn, brukar sällan vara en god idé. Nu vet jag att det finns undantag, men i ett katolskt samhälle jag tror dessa ung flickor har en tuff tid framför sig.


Kommentarer
Postat av: Maria

Svar: Lisa, jag kan bara hålla med dig.

2008-06-21 @ 18:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0