Att tejpa igen en 3-årings mun

Låter för mig helt osannolikt, en treåring!!! Vad är det frågan om, jag ställer mig frågan hur någon kan komma på den idén att tejpa ihop munnen på ett litet barn, det är sådant man har hört att föräldrar kunde göra i min  mammas och pappas generation. Men idag, jag tycker absolut inte att mannen ifråga ska få arbeta med barn, i alla fall så tycker jag att personen måste gå i någon form att terapi. Det är något som inte stämmer, när man kan göra något liknande med ett barn. Man kan heller inte skylla på, att det var en impulsgrej, i och med att barnet fick av tejpen. Han gick då, och hämtade en starkare tejp!! Fanns det ingen annan på den avdelningen?
Jag har ett barnbarn på 2,5 år, jag skulle bli galen om jag hörde att någon gjorde så i mot honom. En treåring älskar att prata, dom har oftast lärt sig en hel massa ord. Visst ska barn kunna lära sig att vara lite tysta, men i sådan låg ålder är de mycket svårt. En liten treåring kan inte förstå varför, man måste leka fram det mesta.

Jag ska ge ett exempel, jag kan inte springa längre, mitt lilla barnbarn älskar att springa runt. Men Elias vet, att går han ut ensam med mig, så kan han inte det. Jag har på ett enkelt sätt förklarat, att mormor pga. sin rygg inte kan springa. Han går lugnt bredvid mig, så visst kan små barn förstå om man på ett bra sätt talar om varför


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0