Att köra på fyllan


Hur kan man utsätta andra för denna fara det innebär genom att köra onykter. Dessutom arbeta aktivt i mot rattfylleri,

"Daniel Carlsson grundade själv trafiksäkerhetskampanjen környkter.nu - för att stävja rattfylleriet." Jag får inte detta att gå ihop, ledsamt är det när någon drar igång något som verkligen är bra och behövs. Sedan förstör det hela genom att själv köra onykter! Daniel Carlsson måste ha förstått att han inte var helt nykter, annars skulle han inte försökt gömma sig för polisen. Vet man så mycket, ja då vet man också att man ska låta sin bil stå!

Jag vill inte ha dom onyktra på vägen, jag önskar det fanns alkolås i alla bilar, mina nära och kära är ute på vägarna. Jag vill inte att en onykter ska ta deras liv. Jag skulle aldrig komma på tanken att sätta mig bakom ratten, dagen efter jag druckit något alkoholhaltigt. Ändå så är jag så måttlig. Visst är det bra med ånger, och jag skulle kunna tänka mig att livet kommer vara rätt tungt ett tag för Daniel Carlsson.
Ab, DN, Svd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0