Att finna lugnet

Jag läser denna artikel i Svd, jag kan nästan känna lugnet genom dataskärmen. Denne man har en enorm integritet. Ingela Bendt, har skrivit en bok om denne man Hans Drost, f d landskapsarkitekt. Hans tillflyktsort är en kolonilott.
Jag tror att vi alla borde ha en tillflyktsort, ett ställe där vi finner ro, där vi kan söka återhämtning. Var det är spelar mindre roll, huvudsaken är att du mår bra där.
Gå gärna in och läs artikeln, som jag skrev i ett inlägg igår. Jag tycker verkligen om dessa artiklar. Som jag skrev igår, jag ser framemot dom andra

"I början av boken beskriver han själv vad han vill åstadkomma:

"Refugium betyder tillflyktsort

En plats dit man drar sig till­baka för att få vara ifred

En skyddad zon. Ett ostört rum

Refugium är en plats som kan föda samtal och tankar

Det är som en förnimmelse av något man inte vet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0