Afrodite blir mat åt djurparkens lejon

Vad är egentligen vitsen med att lägga ut dessa bilder, klart att man tycker dom är otäcka.

"- Nu är det kötthantering som gäller, man får tänka bort det andra. Lejonen måste ha mat och vi tar vara på nästan hela kroppen. Jag gillar det kretsloppstänkandet, säger Pauline."
Naturen är så här, och om inte ägaren har något i mot detta, så är det okej. Att behöva avliva ett husdjur är alltid sorligt, jag vet i och med att jag har haft flera hundar. Men det är livets gång, med djur lever man så mycket i nuet.
"- Det är så här det ser ut i det vilda, säger Pauline Olofsson"
Vi lever så skyddade, det gör jag också därav min reaktion. Många av oss är inte vana vid dessa typer av bilder där djur äter andra djur. Men dom som lever nära naturen, har säkert lättare för att se sådant.


Kommentarer
Postat av: shriif

VARFÖR ska man avliva hästen för att den har fått sämre ben??!! låt den dö av sig själv

2008-06-22 @ 02:50:34
Postat av: Anonym

hmmm jag vet inte, du kanske är vegetarian, men om du inte är det så ser du dig själv äta andra djur varje dag antar jag? eller åtminstone många va dina närstående äter andra djur framför ögonen på dig rätt ofta right? glöm inte att vi själva är djur, så visst är du van att se djur äta andra djur.

2008-06-22 @ 04:24:55
Postat av: Stiin

Jag tycker iallafall att detta är helt sjukt.

Finns väl annat att mata dom med ?

inte en hel häst ?

2008-06-22 @ 10:33:35
URL: http://christiinek.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Det blir ju alltid lite hårdare när man har ett namn och ansikte på hästen som somnat in. Jag,som läst biologi, tänkte snarare att nu kommer ju hästen till glädje efter döden, eftersom lejonen får utlopp för sitt naturliga beteende och därmed mår bättre.

2008-06-22 @ 11:22:40
URL: http://www.metalanna.blogspot.com
Postat av: CrimsonAnna

Får tillägga att det var gott att läsa en nyanserad reaktion med stor självinsikt på en snyftarartikel.

2008-06-22 @ 11:23:41
URL: http://www.metalanna.blogspot.com
Postat av: Maria

Svar:shriif Det är barmhärtigare för hästen att få somna in genom att få sömnmedel.

2008-06-22 @ 13:07:46
Postat av: Maria

Svar Anonym: Jag är inte vegetarian, mitt kött ligger paketerat i butik, det är stor skillnad.

2008-06-22 @ 13:12:50
Postat av: Maria

Svar Stiin Jag förstår din känsla, men jag tror det är bra att få ett kretslopp av naturen.

2008-06-22 @ 13:15:23
Postat av: Maria

Svar:CrimsonAnna Du var den, som förstod mitt sätt att se det hela.

2008-06-22 @ 13:17:56
Postat av: Linda

Tycker detta är toppen - Färre hästar som hamnar i Italien!



Naturligt kretslopp och hästen kommer till nytta efter sin död - Värdigare än att hamna på soptippen!

2008-06-24 @ 08:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0