6 juni Nationaldag

 Vi är lite trötta på Nationaldagen, vi hade studentfirande igår. Jag är heller inte förvånad över att vi Svenskar inte firar denna dag på något speciellt sätt.

"Svenskarnas intresse för nationaldagen är svagt. Bara en av fem svenskar uppger att de ska fira den 6 juni. Det visar en ny studie som presenteras i veckan."
Vi har ingen sådan tradition, som t.ex. Norge har. Visst kan det vara lite tråkigt att de är så, min tanke är att de kan handla om att vi varit förskonade ifrån krig.

Som sagt trötta är vi här hemma idag, min dotter har gett sig ut på sitt sista studentfirande för denna gång, en riktigt god vän tar studenten i en grannstad. Så hon är nu på väg för att titta på henne, hur Linnéa ska orka med ännu en kväll, är för mig som mamma ofattbart att förstå men hon är ung då orkar man på ett annat vis.

Jag ska träffa en väninna ikväll, äta lite god mat och dricka något glas vin. Det ser jag framemot.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0