40 procent av alla sjukskrivningar handlar om psykisk ohälsa

Trots att det varnas om och om igen, för att människor lever i ett samhälle som stressar till ohälsa. Så fortsätter många att leva i en fart som är ohälsosam. "24-timmarssamhället sätter allt större press på människan. 40 procent av alla sjukskrivningar handlar om psykisk ohälsa - med depressioner och stressreaktioner i topp. Det är inte modernt att sätta gränser - men de behövs ibland för att skydda oss."
I artikeln uppmanas vi till att gå tillbaks till det religiösa sättet, att helga vilodagen. Nu är inte jag troende, men jag tror idén är väldigt bra.
"I vårt 24-timmarsamhälle är det lätt att bli en Ikaros. Det finns inte längre några gränser för hur länge vi kan arbeta, när vi kan vara tillgängliga och hur snabbt vi kan producera."
Jag tror människor måste lära sig att sätta gränser, även om jag är medveten om att det inte är alltför lätt. Men vi har bara ett liv, arbeta sig sjuk är något man inte vill vara med om. För att vara sjuk är absolut inget att sträva efter tro mig.
Att finna en balans mellan jobb och fritid är absolut de bästa, våga säga nej. Behåll din friska kropp.

"Vi glömde den kollektiva glädjen och vände oss till våra "gudar": Effektivitet, Punktlighet och Framgångssträvan. Detta gynnade moderniteten, men skapade också stress och ensamhet. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0